Hoe komt het dat EXACT hetzelfde artikel bij LIDL in Nederland soms goedkoper is dan bij LIDL in Duitsland maar soms ook duurder?

Voorbeeld: Motorhelm in BRD €35,99 en 3 weken later in NL €29,90. Zo zijn er meerdere voorbeelden te noemen.

Toegevoegd na 1 week:
Ander voorbeeld:
Nu in NL: Labelwriter €19,99. Morgen in BRD €17,99.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Behalve BTW-verschillen, kan het ook zijn, welke prijzen de concurent hanteert, welke prijzen zijn haalbaar, waarmee kan ik klanten lokken en minder met de echte kostprijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ligt eraan van waar het product moet komen, leverancierskosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ook aan de omzetbelasting liggen. Artikelen van de Hema zijn in Belgie soms ook duurder dan in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Ligt vooral aan hoeveel procent BTW er geheven moet worden. +1
Wat de gek er voor wil geven. Zijn de duitsers toch net iets gekker. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De restpartij van duitsland komt naar nederland maar dan goedkoper?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie wel eens een lijstje bij de Lidl en dan met name van de groente, dus dagprijzen. Dat strekt zich uit over de helft van Europa en Zuid-Afrika voor iedere soort groente een eigen in- en verkoopprijs, dus het heeft te maken waren ze het inkopen lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is verkooppolitiek. Hoeveel klanten zullen het product kopen en wat is de concurrentie per land.