Zie mijn eerdere vraag,Mijn kiaatje is vandaag aangereden,de veroorzaker van de schade draalt met actie,wat nu?

Mijn nieuwe autootje "KIA PICANTO" van 5 weken jong werd aangereden terwijl ik geparkeerd stond.Dit gebeurde afgelopen maandag. De veroorzaker liet een briefje achter met de naam van het bedrijf waarvoor hij werkt,een service voor toilet voorzieningen.Flinke schade,zeker 2,500 euro.Bellen,mailen,onze verzekeringsmaatschappij belt om zijn verzekeringspolis.Tot op heden wel beloftes maar geen actie. WAT NU?Gisteren heb ik hem nog gebeld en mijn emailadres doorgegeven,Nog geen bericht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat er allemaal op het briefje stond dat hij had achtergelaten, maar misschien kan dit als bewijs dienen.

Het beste antwoord

alleen een bedrijfsnaam is onvoldoende, dan dus naar de politie.
Die kunnen vervolgens weer van de eigenaar eisen dat hij de bestuurder bekend maakt.
Als je meerdere gegevens hebt gekregen van de bestuurder wordt de politie een moeilijker verhaal. In ieder geval de eigenaar/veroorzaker schriftelijk (aangetekend versturen) aansprakelijk stellen voor de geleden schade.
Het zou mooi zijn als je de schade aan je eigen auto kan matchen met de schade van de andere partij, maar dan moet die wel willen meewerken.
Als je rechtsbijstand hebt moeten die zeker aan de slag voor je gaan, heb je die niet en ben je lid van de ANWB dan kan je nog de aanrijdingenlijn bellen voor advies.
Klik zeker even op de laatst toegevoegde link voor brieven etc.
Op de goede afloop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Aangifte doen bij de politie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je alleen de naam van het bedrijf of ook het kenteken van die andere auto?
Hoe heb jij je eigen auto verzekerd?
Als jij Wa Casco verzekerd bent, wordt jouw schade vergoedt en gaat jouw verzekeraar de schade verhalen bij de tegenpartij, dit heet het regresrecht.
Anders alsnog langs de politie gaan en aangifte doen van de aanrijding. De tegenpartij heeft schade veroorzaakt en zich verder niet bekend gemaakt. (Doorrijden na aanrijding is strafbaar)
De andere auto zal ook schade hebben, dus dat vormt je bewijslast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eens bij dat bedrijf gaan kijken. Als de auto er staat dan zal hij ook schade hebben. Dan fotos maken en zeker even iemand aanspreken.

Het kan natuurlijk ook een grappenmaker zijn die maar wat heeft opgeschreven en misschien weten ze bij dat bedrijf ook van niets.

Ik verwacht niet dat de politie je zal helpen.

Vervelend zeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangifte doen is geen overbodige luxe. Achterhalen van de dader. En het geld eisen van je eigen verzekering. Als zij het niet willen betalen moeten zij maar regelen dat de verzekering van de dader het betaalt. Verzekeringen zijn goed in het afschuiven van... Ze zullen je ook advies willen geven.