GRAAG ZOU IK ZELF EEN TESTAMENT MAKEN ,ZONDER NOTARIS ,KAN DAT ? EN IS DAT OOK GELDIG.

WOON SAMEN MET EEN FAMILIELID GEEN KINDEREN ,

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
CAPSLOCK is ook een toets.... Druk daar maar nog een keertje op. :/

Antwoorden (3)

NEE, DAAR MOET EEN NOTARIS AAN TE PAS KOMEN.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
OOK ALS JE HET MET HOOFDLETTERS DOET?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HAHAHA
Je mag zelf een testament maken. Hier heb je geen notaris voor nodig.

Een eigenhandig testament is geldig als het volledig met de hand geschreven is, ondertekend en gedagtekend (jaar, maand en dag). U mag het dus niet typen op een schrijfmachine of een pc. Maar als het aan deze vereisten voldoet, is het even geldig als een notarieel testament. In dat geval geldt de regel: het laatste testament herroept alle vorige. Het maakt dus niet uit dat u het vorige testament wel bij de notaris in bewaring hebt gegeven en het laatste niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja een testament is dan ook geldig ,alleen hoe laat je weten dat dat testament daar is en dat het betreffende docuument het laatste is dat er gemaakt is,het grootste voordeel van een notarieel testament is dat het bijgeschreven word in het centrale testamentenregister en dat alles juridisch in de juiste taal en bewoordingen op papier staat zodat andere partijen het testament bijna niet aanvechten kunnen.