Het ligt aan hoeveel dollars de kopers (de markt) willen kopen en tegen welke prijs en anderzijds hoeveel euro de verkopers (markt) van dollars voor de dollars willen ontvangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat licht aan de koers van de dag, die koers is elke dag anders dit kun je gewoon checken op google
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef alleen antwoord als je er verstand van hebt!
Het ligt vooral aan het vertrouwen wat men in een munt heeft. De verschillende landen worden beoordeeld op hun kredietwaardigheid. Zo heeft Duitsland een AAA rating en Griekenland een CC. De VS zijn onlangs gezakt van AAA naar AA+ en daardoor kan de koopkracht van de dollar afnemen, maar ook de ontwikkelingen in Europa zijn niet positief. Het is dus moeilijk te voorspellen of de Euro meer waard wordt t.o.v. de Dollar.