Hoe ziet een officieel contract document eruit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk eens op het contract van je energieleverancier of telefoonaanbieder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgensmij is de vragensteller onder de 10
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan ik niet zien

Antwoorden (5)

Een stuk papier met wat tekst en voorwaarden met een plek voor beide partijen om een handtekening te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je op deze site vinden:

https://www.werk.nl/werk_nl/werknemer/meer_weten/arbeidsrecht/contractenvoorbepaaldeenonbepaaldetijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle rechten en plichten die de 2 partijen samen aangaan, met de duurtijd van het contract.
Datum, en naam en event. adres.
eventueel de ontbindenden voorwaarden
anneliez
12 jaar geleden
Een contract is een afspraak of overeenkomst tussen twee rechtspersonen.
Vaak bestaat het uit een document waar alle voorwaarden in staan waaraan beide partijen zich toe verplichten.
Het document wordt dan in tweevoud uitgevoerd en door beide partijen ondertekend.
Er is geen bepaalde vorm die een contract moet hebben, zelfs een mondelinge afspraak is feitelijk al een rechtsgeldige overeenkomst.
Met een schriftelijke bevestiging heb je in geval van onenigheid over de uitvoering van de afspraken wel meer kans om achteraf juridisch gedekt te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook is een contract tussen twee natuurlijke personen (dus mensen) of een natuurlijk persoon en een rechtspersoon mogelijk
Dat is afhankelijk van de situatie waarvoor het contract geldig moet zijn.

Bij sommigen moet een notaris aanwezig zijn om officieel en geldig te zijn, bij andere contracten is het al geldig wanneer er handtekening, naam, datum en plaats van jezelf en de andere persoon onder de geschreven afspraak staan.

Er zijn wel heel veel voorbeeld contracten op het internet te vinden. Dus als je weet wat voor contract je zoekt, dan kunnen we verder helpen.