ik wil graag mijn gemaakte crossfoto's ( begint fotograaf die graag centjes verdiend) op een site zetten verkleind, en ze meteen kunnen bestellen?

ik maak op de motorcross foto's maar wil niet elke week langs de rijders er mee gaan, dus wil ze op internet zetten, verkleind, met watermerk logo er doorheen, en dan wel klanten laten bestellen. ( hebben al een eigen webwinkel maar we verwachten dat het niet verstandig is vanwege de de zoveel gig foto's die er op moeten, dan word hij misschien weer erg traag.) in een weekend knip ik ongeveer 16 Gig aan foto's
help mij aub?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en je vraag is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar ik de foto's op internet ken plaatsen dat ze die kennen bestellen. is mijn "briljante " idee van de webwinkel echt briljant, want mn liefje vind t maar geen goed idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat er maar heel weinig mensen zulke foto's kopen en dat het dus een slecht idee is.

Antwoorden (2)

Op internet zijn verschillende gratis online fotoalbums te vinden. Hier kan je - verkleind, met lage resolutie en eventueel met een watermerk - je foto's op zetten. Wanneer iemand een foto wilt bestellen, dan kan dat ondervermelding van betreffende nummer gericht naar jouw e-mail adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en waar is hier??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Picasaweb,
https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?hl=nl&continue=https%3A%2F%2Fpicasaweb.google.com%2Flh%2Flogin%3Fcontinue%3Dhttps%253A%252F%252Fpicasaweb.google.com%252Fhome%253Fhl%253Dnl&service=lh2<mpl=gp&passive=true Of, Mijnalbum,
http://www.mijnalbum.nl/ Allebei gratis. En eenvoudig toe te passen. Met een online foto-bewerkingsprogramma kan je je foto's pimpen. Op de motorcross kan je vervolgens papiertjes uitdelen waarop je jouw gegevens en internet-album bekend maakt.
Eigen webservertje zou dan het beste zijn, heb je tenminste voldoende ruimte.
Er zijn verschillende foto-bewerkingsprogramma's waarbij je in "batch-mode" de foto's kunt verkleinen en voorzien van een watermerk.

Neem anders eens een kijkje op deze site:
http://www.actieinbeeld.nl/?cat=8

Ik denk dat dat een voorbeeld is voor hoe je het ongeveer kunt aanpakken.
Zij verkleinen het niet (want ze vragen geen geld voor de foto's, 't is puur hobby), maar op zo'n manier kun je ze wel goed weergeven.

Verder wil ik niet vervelend zijn, maar als de foto die je hierboven geplaatst hebt model staat voor jouw werk, dan ben ik bang dat je niet heel veel verkoopt, ik zou dan eerder meer tijd steken in het maken van betere (o.a. minder donkere) foto's dan direct proberen je hobby ten gelde te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is zo maar een foto om het idee te weer geven. bedankt voor je tip en je negativiteit.
Cryofiel
12 jaar geleden
"Negativiteit" is heel positief. Het is gratis terugkoppeling die jij kunt gebruiken om jezelf te verbeteren. Als jouw leraar jou vroeger nooit op je schrijffouten zou hebben gewezen, had je nu deze vraag niet op een leesbare manier kunnen stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Detzie: Ik heb inderdaad geprobeerd terugkoppeling te geven zodat je je eerst kunt verbeteren.
Als jij nu eerst een hele webwinkel met dit soort foto's plaatst en je potentiele klanten zien dit en hebben daar geen interesse voor, dan is het heel moeilijk om je potentiele klanten later weer te trekken, die zullen dan altijd je eerdere werk in gedachten hebben en niet de moeite nemen om naar je site te surfen. Als je er direct de meest fantastische platen op zet (beetje zoals in de voorbeeld link die ik je stuurde), dan denk ik dat mensen misschien juist wel heel enthousiast zijn. Ik wilde je niet afkraken, ik wil je alleen even realistisch laten kijken naar je werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ts is naar mijn idee nog wat zoekende. Iets aan iemand uitleggen kan je op verschillende manieren doen. Niet door te beginnen met een "webservertje" en een gelikt voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@123Henk: als ik geen antwoord had gegeven als een webservertje e.d. en alleen maar feedback had gegeven op je foto's, dan was het geen antwoord geweest en had het moderaille het direct verwijdert, dus ik heb eerst een vraag beantwoord met een mooi voorbeeld (waar ook e-adressen bij staan, dus je zou de twee jongens achter die site eventueel kunnen vragen hoe ze het gedaan hebben) Daarna besloot ik je enthousiasme enigszins te temperen om te voorkomen dat je te zwaar teleurgesteld als na al het werk blijkt dat men niet zo heel erg geïnteresseerd is.