Mag een advocaat die een failliessement regelt overlijdingsverzekeringen van een gezin ten gelde maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Jouw vraag is erg algemeen gesteld, en daarom ben ik heel voorzichtig met mijn antwoord: ALS de verzekeringnemer aansprakelijk is gesteld in het faillissement, mag de curator een overlijdingsverzekering afkopen ten bate van de boedel, omdat een overlijdingsverzekering niet tot de eerste levensbehoeften behoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is jouw mening en daar ging je vraag niet over. Dan had je moeten vragen: is het logisch dat een overlijdensrisicoverzekering tot de boedel van een faillissement behoort?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die voorzichtigheid in dit antwoord is niet nodig want het klopt helemaal. +1