Wordt Amerika nu een aantrekkelijk vakantie land?

Dit heeft dus te maken met de dollarkoers, maar hoe werkt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het houdt je wel erg bezig he?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben nog niet op vakantie geweest, dus wie weet.

Het beste antwoord

Als de euro niet inzakt maar de dollar wel dan krijg je meer dollars voor euro's.
In USA worden daardoor vooral spullen die in de VS gefabriceerd worden goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus dan begrijp ik, dat het voor evt. spullen die je mee terug wil nemen aantrekkelijk word, maar je zit altijd weer aan een limiet, anders moet je waarschijnlijk iets betalen als invoerrechten.
Maar hoe zit het dan met hotels en zo, want die prijzen zullen dan wel stijgen.

Andere antwoorden (1)

Spullen zullen alleen goedkoper worden als je ze zelf in America gaat ophalen.

Importeurs van grote multinationals reken de voordelen van de dollarkoers nooit door in de verkoopprijs in Nederland of Europa