Zijn postzegels nog steeds een wettelijk betaalmiddel?en moet men ze accepteren als betaalmiddel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt.

Het beste antwoord

Nee.

Ten eerste wat is een wettig betaalmiddel, volgens het ministerie van Financiën:

"Wat is een wettig betaalmiddel en moet iedereen dit accepteren?

Veelgestelde vraag | 21-04-2006

Een wettig betaalmiddel zoals het woord zegt een middel waarmee je kunt betalen, zoals geld en chipknip. Er bestaat niet iets als een formeel (wettelijk vastgelegde) acceptatieplicht.
Het staat partijen vrij om bij een betaling bepaalde munten en/of bankbiljetten te weigeren. Omdat men bijvoorbeeld bij een te grote coupure geen geld terug heeft. Dit moet wel duidelijk aangegeven zijn.
Dit is ook het geval bij chipknip. Zo kan een gemeente bepalen dat voor bijvoorbeeld parkeerautomaten alleen via chippen kan worden betaald."

Hier staan geen postzegels bij vermeld en men hoeft ze dus ook niet te accepteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat plusje had een minnetje moeten zijn, helaas. Postzegels zijn heel lang wel een wettig betaalmiddel geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag is: zijn ze nog steeds een wettig betaalmiddel, het antwoord is nee. Daarbij beweer ik niet dat ze dat niet zijn geweest. Ik snap jou verhaal voor een minnetje dus niet.

Andere antwoorden (1)

een briefje van 500 euro is ook een wettig betaalmiddel,maar word ook niet overal geaccepteerd,
en om een pilsje te kopen in de kroeg met postzegels lijkt me ook heel onwaarschijnlijk