Hoe vaak mag werkgever tijdelijk contract aanbieden, en telt vakantiewerk van vorig jaar mee als tijdelijk contract?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

voor zover ik weer mag je 3 keer een contract achter elkaar hebben, dus 2 verlengingen aaneengesloten. vorig jaar telt niet mee
anneliez
12 jaar geleden
Het antwoord op jouw vraag is te vinden in artikel
7:668a van het Burgerlijk Wetboek.

Een arbeidsovereenkomst wordt voor onbepaalde tijd als arbeidsovereenkomsten elkaar met niet meer dan drie maanden hebben opgevolgd en een periode van 36 maanden is overschreden.

De arbeidsovereenkomst wordt ook voor onbepaalde tijd als meer dan 3 voor bepaalde tijd aangegane arbeidsovereenkomsten elkaar hebben opgevolgd met tussenpozen van niet meer dan 3 maanden.

De laatste arbeidsovereenkomst geldt dan als aangegaan voor onbepaalde tijd.

Je contract mag dus drie keer verlengd worden, daarna dien je een vast contract te krijgen. Het vakantiewerk van vorig jaar telt hierbij niet mee, omdat dit langer dan drie maanden geleden is.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Conform flex wet tot zo 2009 3x max 3jaar maar na 3maanden uit dienst begint het weer opnieuw .na 2009 2010 bijna het zelfde (behalve voor jonge medewerkers jonger dan 24 zijn er uitzonderingen mogelijk .zoals langer ,en meer verlengingen mogelijk ,onder voorwaarden ,raadpleeg CWI. Bovenstaande geld in nl .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn verschillende mogelijkheden..

Ben je onder de 24 jaar dan kunnen ze je 4 tijdelijke contract aanbieden van maximaal 4 jaar. Daar boven kan het maximaal 3 keer voor maximaal 3 jaar.

Ben je ingehuurd via het uitzendbureau dan tellen die jaren / maanden gewoon mee voor een contract jaar bij je werkgever. Je mag er dan niet meer dan 3 maanden uit geweest zijn.

Vakantiewerk telt ook mee. Werk is werk. Mits het gaat om dezelfde functie / werkzaamheden. Heb je een arbeidsovereenkomst gekregen en ben je er niet langer uit dan 3 maanden dan tellen deze maanden ook mee.

Ik hoop dat ik je zo een beetje duidelijkheid heb kunnen geven. Succes!