Waarom mag je in een supermarkt niet betalen met een biljet van 200 euro zelfs niet als ik boodschappen haal van 180 euro?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Omdat hier de meeste kans is op vervalsing van de biljetten. Vervalsers maken eerder 200 en 500 briefjes na dan 50, 100 aangezien ze anders geen rendement hebben. Dus zo lopen de supermarkten minder kans op om vals geld binnen te krijgen. Een andere reden kan zijn dat ze niet genoeg wisselgeld hebben.

De vraag is al meteen waar haal je een biljet van 200 euro vandaan ? volgens mij hebben pinautomaten die niet eens ? (weet niet of dat klopt, nooit op gelet) zal ik eens doen dus als jij aan komt zetten met biljet(ten)van 200 euro dan zal er zeker gek gekeken worden. maar even de vraag in de meeste winkels zullen ze daardoor te weinig wisselgeld krijgen niet eens zozeer omdat je jou die 20 euro niet kunnen betalen maar omdat de klanten daarna in de problemen kunnen komen als je echt zou willen betalen daarmee zou je even de eigenaar of manager kunnen vragen ik heb het 1 keer gezien dat ze dat wel toestaan. maar ik denk dat ze je liever zelf naar de bank laten lopen om het te wisselen omdat ze in principe dat dan bijna meteen nadat ze jouw geld hebben aangenomen zelf al zouden moeten doen. scheelt hun werk. en is meteen ook veiliger

Heel officieel moet de winkel het wel aannemen omdat een biljet van €200,00 een wettig betaalmiddel is. En de gemiddelde supermarkt heeft ook echt wel het wisselgeld in huis. Ze hebben er alleen geen zin in omdat het extra risico meebrengt. -risico dat het geld vals is (hoewel dit makkelijk te testen is). -risico op overvallen. Als jij weet dat je met grote coupures kunt betalen dan weet de crimineel dat ook. En dus weet hij ook dat er veel wisselgeld in kas is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100