wat is de maximale tijd dat je onder het minimum mag zitten voor je kwijtschelding kan krijgen?

mag iemand langer dan 4 jaar onderbewindvoering staan, de persoon is gewoon competent.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja,dat mag.
De gebruikelijke tijd is 3 jaar(36 maanden),als de schulden te hoog zijn en de inkomsten te laag kan dit verlengd worden tot 60 maanden( maximaal).
Competent of niet speelt hierin geen rol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De duur van de onderbewindstelling is gelijk aan de periode waarin de lichamelijke of geestelijke beperking aanwezig is. Dit betekent dat de onderbewindstelling voor onbepaalde tijd is. Er zijn echter drie manieren om de bewindvoering te beëindigen:

• Door een uitspraak tot ondercuratelestelling;
• Door het indienen van een verzoekschrift tot opheffing onderbewindstelling bij de rechtbank sector kanton;
• Door overlijden van de onderbewind gestelde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar die persoon is altijd competent geweest, de rechter heeft gezegd, de schulden te laag waren om bij de schuldsanering te mogen.... bij schuldsanering ben je er na drie en half jaar af, hoe hoog je schuld ook is, bij deze persoon, is het een kleine schuld en hij zit al bijna vier jaar onder bewindstelling.... niet omdat hij zelf niets zou kunne, ziek is of wat dan ook alleen omdat t een lage schuld was..(ongeveer 8000).......
moet toch niet kunnen???
of dan toch? snap er niets van