Alimentatie betalen

Ik betaal alimentatie. Nou verander je van baan ga je veel meer verdienen. Moet je dan ook meer aan alimentatie betalen per maand? Of blijft het bedrag vast staan tot het kind 18 jaar is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Er kan een herberekening worden aangevraagd door uw ex- partner, omdat uw draagkracht verhoogt is, waardoor er een mogelijkheid is dat u meer geld moet gaan betalen per maand.

Het staat niet vast dat een loonsverhoging ook direct leidt tot een alimentatieverhoging. Dit is allen afhankelijk van de huidige situatie (Meer kosten, minder kosten per maand).

Als u meer gaat verdienen en er voor de rest niks verandert in uw kostenplaatje, dan zal er bij een herberekening inderdaad meer betaald moeten worden. Andersom geldt het ook, als uw ex- partner meer gaat verdienen kan er ook een herberekening worden aangevraagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals boven al staat: als je veel meer gaat verdienen gat vaak ook de alimentatie omhoog.
Omgekeerd, als jij veel meer kosten krijgt omdat je bijvoorbeeld gaat samenwonen met iemand die geen inkomen heeft, kun jij de rechter vragen om vermindering van de alimentatie.
In aanvulling hierop en antwoord op de tweede vraag; De hoogte van de alimentatie blijft niet al die jaren vaststaan. die indexeert jaarlijks mee.

http://www.alimentatiewijzer.nl/alimentatie-hoogte.html