wat zijn beleggings startegieen?

ik heb een aantal voorbeelden en wat uitleg nodig. ik kan namelijk niet veel vinden op internet en de uitleg ervan is een beetje ingewikkeld..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"beleggingsstrategieen"

Het beste antwoord

Als je een spelletje speelt, dan kies je vaak voor een goede strategie, omdat je graag wil winnen. Als je met iemand schaakt, dan kun je proberen om zo snel mogelijk zijn stukken te slaan, of proberen je tegenstander in een val te laten lopen, of een situatie op het schaakbord te creeren, in de hoop dat je tegenstander dan helemaal in de war raakt, en een grote fout maakt.

Een voetbaltrainer kiest ook voor een strategie. B.v. scherp aanvallen, of juist heel goed verdedigen. Hij kiest dus de beste strategie.

Bij beleggen is het niet anders. Als je belegt wil je winst maken, dus geld verdienen. Iedere belegger zal weer een andere beleggingsstrategie hebben. Zo zijn er mensen die een aandeel kopen, en vooraf bepalen dat ze het direct weer verkopen als ze 10% winst hebben gemaakt. Een andere beleggingsstrategie kan zijn, dat je probeert aandelen te kopen die heel goedkoop zijn. Je hoopt dan dat, juist omdat de koers zo laag is, ze zullen stijgen in waarde.

Een beleggingsstrategie is een uitgekiende manier van beleggen die bij jou past, en waar je van verwacht dat die succesvol zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel erg bedankt! +