Als je een politie helikopter in de lucht ziet hangen op 1 vast punt wat betekent dit dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je je ogen open hebt en dat het niet donker is.
jc54
12 jaar geleden
Als je luchtafweergeschut hebt, kan er gevuurd worden.

Het beste antwoord

UIt eigen ervaring bij een overval hierin de buurt:
De politie observeert vanuit de lucht de omgeving observeert of verdachten/daders in zicht zijn om zo de "grondtroepen" de goede kant op te kunnen sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit kan meerdere dingen betekenen.
Tijdens een activiteit/evenement kan het gewoon bewaken van de openbare orde zijn (dus d.m.v. videobeelden de boel in de gaten houden).

Het kan een oefening zijn, waarbij de piloot wordt getraind een object in een menigte te volgen, of gewoon zijn vliegvaardigheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat er ergens beneden hen een mooie juffrouw in een tuin ligt te zonnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan om kort iets te bekijken en door te geven. In principe zal de heli kort blijven stilhangen om overlast voor de omgeving te voorkomen.
Stilhangen betekent meestal dat de heli nl de meeste herrie produceert.
Als er sprake is van luchtfotografie zal de heli vaak langer rond een incident blijven stilhangen om goede kwaliteit foto's te krijgen.
Bij grote evenementen zal je er niet aan ontkomen, de heli zal dan vaak videobeelden live doorgeven aan een meldkamer om bijvoorbeeld met ME in te spelen op ongeregeldheden.
Meestal zie je echter de heli langzaam voorbij schuiven.