Wat betekend deze vierkante streepjescode? Ik zie het overal terug komen, maar wat kan je er mee doen? Check deze link:

http://www.google.nl/m/search?q=code&pbx=1&aq=f&oq=&aqi=p1-k0d0t0&fkt=5595&fsdt=8298&cqt=&rst=&htf=&his=&maction=&site=images&gl=nl&client=safari&source=mog&hl=nl&csll=&action=<oken=b1693a47#i=4

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (7)

In die code zit informatie voor klanten. Je kunt voor je mobiele telefoon een qr code scanner downloaden, dan scan je die code en komt de informatie (meestal een link naar een website) op je telefoon. Je moet overigens wel een telefoon met camera hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een zogenaamde QR-code. De letters QR zijn een afkorting van Quick Response ("snelle reactie"). De code werd ontwikkeld om snel decodeerbaar te zijn. QR-codes waren oorspronkelijk bedoeld voor het identificeren van auto-onderdelen, maar worden in Japan inmiddels algemeen gebruikt in tijdschriften, op bushaltes en op visitekaartjes. In Nederland is de code terug te vinden op de e-tickets van de NS, maar ook steeds vaker op posters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze kunnen gelezen worden met smartphones. Die linken je dan direct door naar een website.
Dit heet tagging (zie bron)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een QR-code. De code wordt door een QR-lezer (barcodelezer) in de telefoon omgezet in een URL, waarna in de webbrowser van de telefoon de bijbehorende website wordt getoond. Deze methode bespaart de gebruiker het moeizaam op een telefoon intypen van een URL. Tegenwoordig beschikken alle smartphones over een QR-codescanner. Recente scanners op mobiele telefoons (Barcode Scanner op Android) hoeven niet meer eerst een foto te nemen om die vervolgens te analyseren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel telefoons hebben een functie om met de camera deze codes uit te lezen... Door dit te doen word je vaak naar een webpagina gelinkt waar je dan over het product kan lezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet een QR code.

Een QR code is een tweedimensionale streepjescode die de fysieke en digitale wereld met elkaar verbindt. De code op zich zegt in eerste instantie niets. Het is niet meer dan een abstracte, vierkante barcode. Die scan je in de regel met je mobiele telefoon. Het programmaatje op je mobiele telefoon vertaalt de code vervolgens in een:

- hyperlink die een website, afbeelding of app store aanroept
- e-mailadres
- leesbare tekst
- sms
- telefoonnummer

Lees hier het hele artikel.
http://weblog.r-win.com/losse_html/qr-code-maken-lezen-gebruiken.html

Ook hier staat veel info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/QR-code
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is, zoals alle antwoorden hierboven ook aangeven, een z.g. QR-code.
Je kunt voor het decoderen een programma op je smartphone zetten, er zijn diverse gratis op het internet te vinden.
Om een voorbeeld uit de verzameling van jouw link te geven: het eerste plaatje linksboven bevat de tekst "http://2d-code.co.uk/"
Als je dit plaatje met een geschikte QR-code lezer op je smartphone scant dan wordt de internet browser geopend en wordt die site geopend.