Als inwoner van zuid amerika, wil ik een woning/pand kopen in nederland. Dit is prive, ben ik btw plichtig ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Huizen dus wel te verstaan woonhuizen zijn niet btw verplicht. Maar of je een huis in nederland kunt kopen als buitenlander betwijfel ik.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt toch niet uit of je een buitenlander of een Nederlander bent om een huis te kopen hier, hoe kom je daar bij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor Miranick
Wat is dat nu voor onzin, je kunt als nederlander ook gewoon 2 of 3 huizen hebben in het buitenland hoor, als je maar geld genoeg hebt..in jouw geval ligt het eraan of je er in wilt wonen of dat het een 2e huis is....? Dat maakt een flink verschil...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee je bent bij de koop van een huis niet btw plichtig.. Bij een zakelijkpand gelden andere regels, afhankelijk van de situatie....