Kun je, met een vaste aanstelling, toch worden ontslagen als je soms fouten maakt die onder aantoonbare werkdruk zijn ontstaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De reden die je opgeeft is niet direct een ontslag grond, echter er zijn fouten die ook onder hoge werkdruk aangerekend kunnen worden.
Echter, voor ontslag wegens functioneren moet er wel een dossier zijn gemaakt waaruit duidelijk blijkt waar dat falen ligt, hoe je daar vooraf over geïnformeerd bent en op welke manier een poging gedaan is om je daarin te ondersteunen door bv trainingen...in jouw geval training in omgaan met stress en werkdruk.

Pas als dat niet blijkt te helpen zou een ontslag kunnen.

Los daarvan: Een werkgever kan, als ie van je af wil, je altijd ontslaan en de geëigende ontslag vergoeding betalen. Reden is dan meestal : "verschil van inzicht" of "samenwerking in team loopt niet goed."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zelfs met een vaste aanstelling kun je ontslagen worden. Hiervoor zijn wel een reorganisatie of economische slechte omstandigheden of disfunctioneren van de medewerker nodig. Disfunctioneren van een medewerker moet goed onderbouwd zijn door middel van functioneringsgesprekken enz.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net antwoord.
Andere gebruikte ontslaggronden: Onverenigbaarheid van karakters of verschil van inzicht (bij managers nog wel gebruikte reden). Betekent wel een afkoopsom, deze redenen. Vast te stellen in onderling overleg of door de kantonrechter.
Je kunt altijd ontslagen worden, maar als dat volgens de werkgever door fouten gebeurt dan moet hij dat heel goed onderbouwen.
Er moet een dossier zijn, met bewijzen, zeg maar.

En als jij voorziet dat dat wel eens zou kunnen gebeuren, dan zou ik die aantoonbare werkdruk ook maar heel goed onderbouwen. Zorg dat je het kunt aantonen.
Leg je eigen dossier aan, schrijf alles op wat er mis is, liefst samen met collega's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met collega's gaat meestal niet werken want die zijn veel te bang om zelf hun baan te verliezen.