hoeveel huishoudgeld heb je per week nodig voor 4 personen.waarvan 2 pubers?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.5K

Antwoorden (5)

Een gemiddeld gezin heeft genoeg aan 100 euro, leeftijd van je kinderen maakt niet veel uit, gewoon onnodige dingen niet meenemen, dan kunnen ze je ook niet leeg eten.
Wij doen het door financiele redenen al een een jaar met 73 euro en dit is net te doen en dan hebben we nog om de week luiers(7,50) , hondenvoer (8,50), en om de 2 weken sjag (13 euro).
Meeste adviseurs en zelfd bijv bij tv programmas krijgen gezinnen met geld nood 100 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit ligt er aan wat je allemaal koopt. Wij doen het zo met 200 euro per week. We hebben ook twee pubers en er is altijd voldoende eten voor ze in huis. Maar als je het zakgeld van de kinderen er ook bij moet rekenen word het een heel ander verhaal. Dus wat moet je er allemaal precies van doen? Benzine? Zakgeld? Kleding? Alleen eten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ken mensen die het met z'n vijven doen voor 125 euro per week.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken ook mensen die met zn vijven maar liefst 225 opmaken per week.
Tja.
WAT is huishoudgeld?
Volgens het Nibud:
Huishoudgeld is het geld dat u uitgeeft aan allerlei dagelijkse uitgaven, zoals boodschappen, tijdschriften en cadeautjes. Het geld dat in uw portemonnee zit en bijna ongemerkt lijkt te verdwijnen...

Volgens het Nibud besteedt zo'n gezin 413 euro per maand aan voeding en versnaperingen. Dat zijn gemiddelde bedragen waarbij uitgegaan wordt van de door het Voedingscentrum aanbevolen hoeveelheden per dag.
Hoeveel elk gezin daadwerkelijk uitgeeft is afhankelijk van een groot aantal factoren. Zijn het grote eters? Waar doen ze hun boodschappen? Volgen bepaalde gezinsleden een speciaal dieet? Blijven er vaak vriendjes eten?
Hoort er een fles wijn bij en dure frisdranken? Iedere week afhaalchinees en/of frites?

Voor deze ongeveer 100 euro per week moet je ook niet al te vaak bezwijken voor het gemak van kant-en-klare maaltijden en voorgesneden sla en voorverpakte groenten, bijvoorbeeld.
En dan nog iets:
Zijn het jongens of meisjes?
Vanaf de puberteit verorberen jongens ongeveer een halve euro meer per dag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
"Het geld dat in uw portemonnee zit en bijna ongemerkt lijkt te verdwijnen…" Is dat echt wat het Nibud schrijft? Wat raar dat het Nibud zich niet gewoon beperkt tot neutrale en objectieve teksten! Ik ben daar erg verbaasd over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook het Nibud doet aan populariseren.
Dingen vereenvoudigen, zodat iedereen het snapt...........
of denkt te snappen.
PopieJopie taal gebruiken.
Antoni
11 jaar geleden
Misschien heeft het Nibud ook wel een beetje gelijk door zich te richten op zijn doelgroep. Mensen die niet (of bijna nooit) het gevoel hebben, dat het geld bijna ongemerkt uit hun portemonnee verdwijnt, zullen de website van het Nibud niet snel bezoeken. Zij hebben immers geen (of weinig) budgetvoorlichting nodig...
Als je echt heel krap zit kun je het doen met 50 euro per week.
Dit krijg je namelijk met schuldsanering ook. Het is geen pretje maar dit is denk ik het minimale wat nodig is om toch gezond te eten voor 4 personen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet perse. Mijn ouders mogen het doen met 35 euro per week.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jeetje dat is erg weinig voor vier personen..!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En kun je dan naar de voedselbank?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt eraan wat ze dan nog meer overhouden, als je 50 euro per week over hebt alleen voor boodschappen, dan kan je in aanmerking komen. Dat ligt ook aan het aantal personen en leeftijden, dit kon ik vinden: Als u van uw inkomen na aftrek van alle vaste lasten en schulden € 175,-
of minder per maand Overhoud. Voor samenwonend (echt)paar is dat € 235,- en voor elk kind tot 12 jaar € 25,-
en van 13-18 jaar €50,- erbij. Dus voor een vader en moeder en 2 kinderen van 11 en 14 jaar oud is dat € 310,-
En voor een vader en een moeder en 2 kinderen van 3 en 7 jaar oud is dat € 285,-