stel nu iemand heet bart de potter en die krijgt plots vakantiegeld op zen rekening en dat bedoeld was voor ook iemand die bart de potter heet,wat nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij gebeurt dat alleen bij harry potter
Cryofiel
12 jaar geleden
Wat is een Zen-rekening?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@cryo: daar wordt je heel rustig en in balans van. @vraagsteller: meteen opnemen en alles ontkennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Martine, ik hoop toch niet dat je dat meent. Als namelijk duidelijk is dat het geld niet voor jou bestemt was, moet je het teruggeven, of je het nou heb uitgegeven of niet.

Antwoorden (5)

Even langs de bank, vragen hoe dit kan etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zullen dan ook bij hetzelfde bedrijf moeten werken en de salarisadministratie daar kent het verschil tussen de beide de Potters wel.
Mocht het toch gebeuren, dan zal de benadeelde Bart zich wel melden en wordt de vergissing rechtgetrokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan neem je contact op met degene die het geld gestort heeft om te melden dat er een fout gemaakt is.
Meestal staat er wel bij waar het geld vandaan komt.
Je hebt er in elk geval geen recht op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt natuurlijk gekeken naar de combi rekeningnummer, naam, woonplaats. Over het algemeen gaat het goed. Er zijn bijvoorbeeld in nederland 100.000 mannen die Piet de Vries heten (misschien wel meer) en het gaat meestal goed.
Ontvang jij geld wat niet voor je bestemd is kan de bank bij de ontdekking van de fout dit geld weer afschrijven. Je hebt er immers geen recht op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt bij banken NIET (meer) gekeken naar combinatie van gegevens. Werkgevers hebben echter het correcte banknummer van hun personeel en de salaris administratie betaalt automatisch naar het correcte banknummer. Je laatste alinea is weer wel correct, het geld kan terug gevorderd worden.
Er is al aangegeven dat het onwaarschijnlijk is.
Echter, als Bart de Potter geld op zijn rekening krijgt dat voor een andere Bart de Potter bedoeld was dan is de eerste Bart verplicht het geld terug te betalen op grond van de wetgeving over onverschuldigde betalingen.
Doet ie het niet zelf dan zal de bank het geld gewoon weer automatisch af gaan boeken.