moet ik de te weinig gewerkte uren in halen omdat de werkgever geen andere werkplek voor mij heeft tijdens mijn zwangerschap? (gehandicaptenzorg)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee. Ikzelf ben indertijd om dezelfde reden in de ziektewet geplaatst. Dit kan omdat je vanwege je zwangerschap niet meer op je groep kunt werken. (wrsl. ivm je veiligheid).
Dit kost de werkgever niks, als je vanwege zwangerschap in de ziektewet komt.
Als de werkgever geen vervangende werkplek heeft, dan is dat zijn probleem, niet de jouwe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is niet jou verantwoording om op zoek te gaan naar vervangend werk dat moet je werkgever doen. Je moet wel stand by staan voor als hij iets vind wat je kan doen tijdens je zwangerschap tot aan je zwangerschapsverlof. Ziek melden is eigenlijk geen optie als je niet echt ziek bent. Hij geeft je als het ware vrij als hij niet voor vervangend werk kan zorgen.

Hele fijne zwangerschap en succes!