Wat zijn de kenmerken van de leerstijlen van Vermunt ?

omschrijf dit in je eigen worden

Weet jij het antwoord?

/2500

Klik op het onderstaande linkje. Toegevoegd na 41 seconden: Mijn 'eigen woorden' ga ik hier niet intypen, want ik neem aan dat in de opdracht JOUW eigen woorden worden bedoeld.

Bronnen:
http://lmgtfy.com/?q=leerstijlen+vermunt

Vermunt's model hanteert 4 leerstijlen: - Betekenisgerichte leerstijl - Toepassinggerichte leerstijl - Reproductieve leerstijl - Ongerichte leerstijl Betekenisgerichte leerstijl De student zoekt gericht in de leerboeken, is uit op inzicht, verbanden en samenhang. De student is goed in het onderscheiden van hoofd- en bijzaken. De student kan zijn leeractiviteiten aanpassen aan de situatie. Ze maken schema's en structureren. Doorgaans leren ze vlot en kunnen goed zelfstandig werken. Toepassinggerichte leerstijl Deze studenten concretiseren veel. Ze bedenken zelf voorbeelden bij de leerstof. De stof is er voor hen ook voor om te kunnen toepassen. Naast zichzelf aansturen laten ze zich ook sturen door docent, boek en studiewijzers. Als de leerstof niet voldoende toepassingsmogelijkheden hebben, haken ze af. Reproductieve leerstijl Deze studenten laten zich sturen door anderen: de docent, het boek, de studiewijzer. Ze doen alles stapsgewijs. Ze herhalen en memoriseren veel. Leren is voor hen het opdoen van kennis, dingen uit het hoofd leren. Deze studenten kunnen slecht zelfstandig leren. Ze hebben veel sturing nodig. Leren kost voor hen ook veel tijd, er is weinig samenhang in de leerstof. Ongerichte leerstijl Deze studenten weten niet op welke manier ze de leerstof benaderen. Ze kunnen daar dus ook niet in bijsturen. Meestal doen ze wat ze altijd al deden. Ze zijn vaak stuurloos: ze sturen zichzelf niet aan, maar laten zich ook niet sturen door de docent, het boek of de studiewijzer. Deze studenten hebben veel twijfel: over de opleiding en over hun capaciteiten. Ze zijn nauwelijks tot zelfstandig studeren in staat.

Bronnen:
http://www.beterstuderen.nl/vermunt.htm

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100