Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag de directeur waar ik gedetacheerd ben de overeenkomst opzeggen als ik herstellende ben van een operatie?

Ik ben gedetacheerd via de wvs, nu ben ik herstellende van een operatie en wil de desbetreffende directeur waar ik gedetacheerd ben de overeenkomst ontbinden, omdat het herstel te lang gaat duren,...er is voor mij een vervanger zolang ik herstellende ben, kan of mag de directeur zomaar de overeenkomst ontbinden en zoja met welke reden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
708

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Een detacheringscontract is gewoon opzegbaar. Het is een overeenkomst waar voor werk geld betaald wordt. Met ziekte en andere omstandigheden hoeft de opdrachtgever geen geld te betalen maar kan wel eisen dat een ander het werk overneemt of afmaakt.
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Dat is het probleem van jou werkgever. De opdrachtgever heeft anders ingehuurd. Hoeze wettelijke opzeg termijn. Je werkgever heeft een leveringsovereenkomst.
ronron1212
12 jaar geleden
het contract gaat er vanuit dat je er bent. Dat is niet zo dus jou werkgever moet zorgen dat dat wordt opgevuld anders houdt het op. Je voldoend niet aan de inhuur verplichting.
Een detachering is niet gebaseerd op een vast contract en dus kan de directeur een vervanger vragen voor jou zolang jij er (nog) niet bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kunnen ze doen, het is namelijk geen arbeidsovereenkomst met jou, maar met jouw werkgever.
Slimmer van ze zou zijn als ze jouw werkgever zouden vragen tijdelijk iemand te sturen om jouw werk te doen, zolang jij herstellend bent. Dan hoeven ze een eventueel contract niet open te breken en kan jij straks gewoon terug komen (ik ga er vanuit dat dat i.v.m. ervaring erg handig is)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding