Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb geen contract getekend aan het begin van mijn nieuwe baan, heb wel een formulier voor loonheffingskorting ingevuld, werk ik zwart of wit?

Ik krijg ook mijn loon aan het eind van de dag in mijn hand, maar betaal blijkbaar dus wel belasting

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dan werk je wit, maar ik zou sowieso een arbeidscontract vragen, dan heb jij en je baas namelijk wel zekerheid.
Als je een loonstrook ontvangt kun je zien of je de premies betaald.
Ontvang je geen loonstrook, werk je zwart en wellicht fraudeert je werkgever dan met de premies. Ik vind handje contantje loon uitbetalen ook al op het randje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je straks een loonstrook krijgt, zal het wel goed zitten. Moet je wel tekenen voor ontvangst van het salaris dat je nu contant krijgt? Ik zou wel bijhouden hoeveel je contant hebt gekregen, zodat je dat straks kan checken op je loonstrookje, als je die krijt. Krijg je geen loonstrookje, dan zou ik me zorgen gaan maken.

Andere antwoorden (3)

Klinkt alsof je gewoon wit werkt.

Je baas zal loonbeslating nihouden. Als het goed is krijg je daar ook aan het einde een overzicht van, zodat jij je admin op orde hebt. aan het einde van het jaar krijg je een jaaropgave, welke je kan gebruiken voor je eindafrekening met de belastingdienst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag: aan wie heb jij het loonheffingsformulier gegeven? Mocht dit je baas zijn, dan heb ik het idee dat je baas je zwart laat werken onder het mom dat het voor jouw wit is... Reden van mij om het te denken is het feit dat je aan het einde van de dag je geld direct meekrijgt.
Maar misschien zit ik er wel helemaal naast.

Aan jou te bepalen wat je hiermee wilt. Is je baan zo belangrijk dat wit werken en/of eerlijkheid een must voor je zijn? Of geld: het is maar een tijdelijk baantje voor een zakcentje en hoe mijn baas t verder regelt, zijn ding...

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder contract heb je nix om op terug te vallen. Ik zou altijd om een contract vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding