Mag je als je een ww-uitkering hebt iets bijverdienen zonder dat je gekort wordt?

Ik bedoel hiermee één- à tweemaal per week een huis-aan-huisblaadje rondbrengen (+/- 100 st.).
Als dat is toegestaan wat is dan het maximum wat je mag bijverdienen?
Ik kan het helaas niet vinden op de site van het UWV.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag iets bijverdienen, heeft te maken met de belastingvrije voet. Maar hoe dat precies in elkaar steekt weet ik niet. Bel anders even met het UWV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.werkenuitkering.nl/ WW De uren die u werkt, moet u wekelijks opgeven in uw werkbriefje. Als u minder dan 40 uur WW per heeft week, worden - hel flauw - toch de gewerkte uren afgetrokken van van de WW uren die u heeft. tot en met 4 uur per week, worden de verdiensten op uw WW ingehouden
bij 5 uur of meer werken per week, wordt het equivalent zijnde gewerkte uren maal uitkering per WW uur afgetrokken, maar mag u de verdiensten volledig houden!
De kunst is dus: het werk zo te verdelen, dat als u in een week werkt, dat 5 uur of meer doet
u een zo hoog mogelijk uurtarief afspreekt. Immers: Bij 10 uur werken tegen 50 euro per uur (in een week), worden 10 WW uren afgetrokken maar mag u de in die week verdiende 500 euro houden (wel fiscaal opgeven aan het einde van het jaar). Bij 5 uur werken tegen 100 euro per uur worden slechts 5 WW uren afgetrokken en mag u ook de 500 euro houden - u bent houdt dus 5 uur meer aan uitkering over!.

Antwoorden (3)

Bijverdienen in de ww is altijd vermelden op je werkbriefje hoe snel ze tot mindering overgaan is lastig te zeggen maar het zal wel snel mindering op je ww tot gevolg hebben.
ronron1212
12 jaar geleden
Je moet deze bijverdienste netjes melden op je werkbriefjes, en uiteraard wordt je dan iets gekort.
Ook mag dit werk niet in de weg staan voor je sollicitatieplicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ww uitkering is ter compensatie voor verloren werk. Als je een ww uitkering hebt moet je alles melden. Dus ook een bijbaantje. Het uwv bepaalt of je gekort wordt. Hoogst waarschijnlijk wordt je gekort. Je kan hen bellen en deze informatie opvragen of het wijzigings formulier invullen. Wel doen als ze er achter komen en dat doen ze want het is waarschijnlijk niet zwart werk wat je doet moet je alles terug betalen en wellicht met een boete. Je kan het beste zsm een nieuwe baan vinden met een salaris waar je van kan leven. Succes!