Ik heb zelf ontslag genomen omdat ik een betere baan heb gevonden, maar nou doet mijn werkgever moeilijk. hoe kan ik dat oplossen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (4)

Gewoon je opzegtermijn uit dienen. Daarna heb je niks meer met hem te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij je aan de regels van opzeggen hebt gehouden, incl het verrekenen van vrije dagen, valt er niets op te lossen. Dan is het gewoon zorgen dat je werkzaamheden netjes overgedragen kunnen worden
anneliez
12 jaar geleden
U bedoelt wsl dat deze moeilijk doet en u de wettelijke opzeg termijn wil laten uitvoeren? Ik heb zelf ook eens in zulke situatie gezeten. Ik had een job gevonden die mij veel beter lag en ook nog eens beter betaalde en mocht daar onmiddellijk beginnen. Eigenlijk hadden zij zelf graag dat ik onmiddellijk begon met werken. Huidige werkgever wou dat ik de 14 dagen opzeg uitdeed. Heb hem toen gezegd oke, als u wil dat ik hier nog gedurende 14 dagen op mijn gat kom zitten, de collega's wat lastig val en met mijn vingers sta te draaien, dan zal ik dat doen, maar werken moet u niet verwachten. Ik heb diezelfde dag nog uitgedaan en moest de dag later niet meer komen, dus geen opzeg hoeven te doen :).

Als u de werkgever duidelijk maakt dat u gedurende deze opzeg meer kwaad dan goed zou doen dan hoeft u deze in mijn ervaring niet te doen. Is wel een beetje afhankelijk van welke job u uitoefent en in welk bedrijf u werkt.

Aangezien u toch zeker bent dat u onmiddellijk ergens anders kan gaan werken, maakt het ook weinig uit of u ontslag neemt met goede papieren of slechte papieren!

Ik twijfel er nu wel zelf aan of dit goed advies is of slecht advies! Ik laat de keuze aan jou.

Groeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je netjes aan je opzegtermijn houdt kan je werkgever zo moeilijk doen als hij wil, maar dat is dat zijn probleem.
Als hij je echt niet kwijt wil, en jij ziet het wel zitten om daar te blijven, vraag hem dan om een "bod" te doen.