Wat kan ik daaraan doen, om niet in huilen uit te barsten of zo jaloers te worden naeen failliesement.

Ik zie door de bomen het bos niet meer, en ben door het faillisement, jaloers op iedereen en alles. Vooral mijn zussen die alles kunnen permitteren.

Wat kan ik daaraan doen, om niet in huilen uit te barsten of zo jaloers te worden? Ik had dat vroeger niet, dat ik jaloers was op alles

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je gaat door een moeilijke periode nu, kijk niet naar wat anderen hebben, maar steek je energie in je eigen toekomst.

Het gras lijkt bij een ander altijd groener.

Succes met het opbouwen van een nieuwe toekomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook enorm lastig om het bedrijf waar je de beste jaren van je leven in gestoken hebt, ten onder te zien gaan, ondanks al je harde werk.

Probeer elke dag een momentje te zoeken om je zegeningen te tellen. Misschien ben je wel heel gezond, misschien heb je wel hele leuke kinderen, misschien is je man wel een schatje, misschien heb je wel hele leuke vrienden.

Kijk naar wat je nog wel hebt, niet naar wat je verloren bent. Probeer je blik te richten naar de toekomst. Jaloezie is verspilde energie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door energie in jaloers zijn te steken bereik je niets. Je kunt beter al dat energie steken in het bereiken van nieuwe dingen: http://www.newstart.nl/blog/ik-ben-jaloers-op-anderen-hoe-kom-ik-daarvan-af/ op deze website staat een goed verhaal over jaloers zijn en hoe je ervan af komt. Het is wel dat je het zelf moet willen. Je kunt je concentreren op alles wat je niet hebt, maar is het niet beter om je te concentreren op alles wat je wel hebt? En gun een ander ook eens iets. Tenslotte, dit is niet voor eeuwig, met hard werken kom je ook hier overheen, en zo een situatie maakt jou en je gezin/familie alleen maar sterker. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens naar de mensen die het slechter als jou hebben. En dat is toch al snel 75% van de wereld bevolking. Wees dus blij met wat je hebt ook al is dat minder dan je zussen.