Zaterdag storte ik geld op iemands bank , maar hij heeft een andere bank dan mij en het geld is nog niet aangekomen.

Ik weet dat op weekenden geen geld over gemaakt kan worden van 2 verschillende banken en gistren was het pinksteren maar dan moest die vandaag toch aankomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan ik

Antwoorden (7)

Banken rekken expres de termijn op, waar binnen het geld wordt overgeschreven. kunnen ze lekker rente trekken. In theorie had het geld allang binnen kunnen zijn. In de praktijk zweeft het nu "ergens".
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10 jaar geleden klopte dit antwoord,
ondertussen niet meer.
Komt goed. Pinksteren zat er tussen en de transfer via via duurt ook even. Morgen is het waarschijnlijk in orde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, morgen.. Vandaag is jou 'aanvraag' pas binnen en staat het dus morgen op de rekening bij de ander.. Zaterdags worden er geen geldtransacties 'behandeld' vandaar dat je ook geen salaris krijgt op zaterdag! Mocht het er morgen na 17.00 nog niet bij staan zou ik donderdag de bank bellen dan klopt er inderdaad ergens iets niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het op een zaterdag overgemaakt, dit was in het weekend, daarna twee pinksterdagen gehad. Dan word je geld op de eerstvolgende werkdag pas verwerkt (op dinsdag) en dan komt het pas woensdag op de andere rekening omdat het een vreemde bank is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal duurt een over boeking van de ene na de andere bank maximaal 5 " werk" dagen. Dus waarschijnlijk komt het vanzelf goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw verhaal klopt niets van, als je het op een werkdag voor 12 uur overmaakt staat het de volgende dag er al op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben jij mij aan het stalken of zo? Ga maar eens goed informeren dan weet je de volgende keer ook waar je over praat ok. No hard feelings
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk bij een bank, dus ik weet waar ik het over heb. Dit heeft niets met stalken te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor 12 uur staat het er zelfs dezelfde dag er al op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het dezelfde bank is wel
Cryofiel
12 jaar geleden
Die vijf dagen gelden voor grensoverschrijdende betalingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
binnen dezelfde bank gaat het real-time,
dus per direct.
het is niet zoals bij de post.
dus als je zaterdag een brief had gepost, zou die vandaag aangekomen zijn ja.

bij banken geldt een vooraf afgesproken termijn hoe lang een bank erover mag doen om geld over te maken. deze termijn gaat in werkdagen en kan oplopen tot wel 4 werkdagen.

zo deed ik de maandag voor hemelvaart een overschrijving op de bus.
vrijdag stond het geld nog steeds niet op de
rekening.

ik heb toen de bank gebeld en die legde het precies uit.
dinsdag is de overschrijving binnen gekomen,
donderdag was hemelvaart, dus pas op de maandag
daarna zou het geld op de rekening staan.
dat is dus precies een week later.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overschrijving op de bus?
Jij dan kan het wat langer duren, maar dat kan ook via internetbankieren en gaat dan een stuk sneller.
Als alles goed gaat maximaal 1 werkdag.
Het is niet ongewoon dat de afschrijving meteen gebeurt, en de bijschrijving een paar dagen op zich laat wachten. Dit gebeurt binnen een en dezelfde bank, en ook tussen banken onderling (duurt nog iets langer). Door deze valutering kunnen de banken een rentewinst maken.

Pinksteren ertussen maakt de wachttijd nog iets langer.