Klopt het dat de IB-groep mijn teveel betaalde studiefinanciering van 60 euro per maand na 5 jaar nog terug kan vragen?

Krijg namelijk 60 euro teveel elke maand door een herberekening. ik heb recht op 70 euro en ontvang elke maand 130 euro. Ik zet dit altijd appart op een rekening voor eventuele terugvorderingen. Maar hoelang moet ik dit er op laten staan? Wanneer kan ik dat geld gaan gebruiken en dan zeker te weten dat ze het niet meer terugvragen? Ik neem aan dat er in januari een nieuwe berekening komt..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mijn zoon zit in dezelfde situatie en is inmiddels braaf aan het terug betalen.. je komt er echt niet onder uit....je kunt wel een betalingsregeling treffen mocht je dat willen dan kun je over dat bedrag dat je nu apart hebt staan nog even rente trekken..:-)

Klopt, de terugvorderingstermijn is maximaal 5 jaren.

ja hoor dat kan. want ze hebben je dan teveel uitbetaald. misschien in januari met de nieuwe berekening hoef je niet terug te betalen. wacht maar af..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100