Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Klopt het dat de IB-groep mijn teveel betaalde studiefinanciering van 60 euro per maand na 5 jaar nog terug kan vragen?

Krijg namelijk 60 euro teveel elke maand door een herberekening. ik heb recht op 70 euro en ontvang elke maand 130 euro. Ik zet dit altijd appart op een rekening voor eventuele terugvorderingen. Maar hoelang moet ik dit er op laten staan? Wanneer kan ik dat geld gaan gebruiken en dan zeker te weten dat ze het niet meer terugvragen? Ik neem aan dat er in januari een nieuwe berekening komt..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
650

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mijn zoon zit in dezelfde situatie en is inmiddels braaf aan het terug betalen.. je komt er echt niet onder uit....je kunt wel een betalingsregeling treffen mocht je dat willen dan kun je over dat bedrag dat je nu apart hebt staan nog even rente trekken..:-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erg vervelend voor je zoon. Ja kan ik mooi rente trekken inderdaad! Had ik nog niet eens aan gedacht. Haha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de spaarrente hoef je het eigenlijk ook niet te doen. Gelukkig heb je het geld niet bij DSB gestald ;-)

Andere antwoorden (2)

Klopt, de terugvorderingstermijn is maximaal 5 jaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor dat kan.
want ze hebben je dan teveel uitbetaald.
misschien in januari met de nieuwe berekening hoef je niet terug te betalen.
wacht maar af..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou ik toch alsnog 5 jaar moeten wachten voor het op te kunnen maken ?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding