Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik krijg nu nog een scholierenbijdrage omdat ik 18 ben en zorgtoeslag. Hierna krijg ik zorgtoeslag en studiefinanciering. Hoeveel mag ik bijverdienen?

Ik wil graag weten hoeveel ik kan bijverdienen, zonder dat dit ten koste gaat van mijn (nu nog scholierenbijdrage ) studiefinanciering en zorgtoeslag. Dus dat ik hetzelfde bedrag aan stufi en zorgtoeslag kan blijven ontvangen, naast mijn inkomen uit werk. Anders werk ik eigenlijk voor niks. Hoe zou ik dit kunnen doen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Scholierenbijdrage is iets ipv kinderbijslag voor scholieren die al 18 jaar zijn, maar nog op de middelbare school zitten. (Ik zit in 6 vwo, dus voor mijn laatste half jaar kreeg ik scholierenbijdrage op mijn eigen rekening, ipv mijn ouders kinderbijslag)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Volgens mij raak je een deel van je stufi + zorgtoeslag pas kwijt als je bruto meer dan 13000 per jaar verdiend. Dus met een simpel bijbaantje kom je daar niet aan, tenzij je 40u per week gaat werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel?
In 2011 is de bijverdiengrens € 13.215,83, net als in 2010. Zolang je met je bijverdiensten onder de bijverdiengrens blijft, is er niets aan de hand.

Bron: ib-groep.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding