Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

in 2010 heb ik mijn vakantietoeslag op 31 mei ontvangen dit jaar wil mijn werkgever het eind juni overmaken mag dat ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
583

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja dat mag. Het is niet verplicht om vakantiegeld in mei uit te keren. De meeste werkgevers doen dat wel omdat dat de gunstigste maand vlak voor de vakantie van de werknemer is.

Er zijn zelfs bedrijven die twee keer per jaar vakantiegeld uitbetalen. Een deel in mei en een deel in november.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt af van wat in je contract of cao staat. Meestal staat er dat het met het salaris van Mei wordt betaald en dan mag het dus niet. Vraag jezelf wel af of je er moeilijk over moet doen, want is die ene maand later je dat wel waard?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de werkgever op het punt zou staan om failliet te gaan en de afspraak is dat vakantiegeld in mei wordt betaald, zou ik dat nu bij het UWV melden omdat die salarissen moet doorbetalen bij faillissement.
Als je akkoord gaat met latere betaling, doe je dan in zekere zin afstand van het recht op vakantiegeld?
Geeft de werkgever de latere betaling zwart op wit?
Bedenk dat je niet de zekerheid hebt of je baas in juni het vakantiegeld en zelfs het salaris kan betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding