Wanneer mag ik het land niet meer uit?

Ik ga binnenkort op vakantie naar Kos (Griekenland)... Maar heb pas de deurwaarder aan de deur gehad. Nu heb ik wel een betalingsvoorstel gekregen en de eerste betaling gedaan. Nu ben ik best een beetje bang dat ik straks het land niet uit mag vanwege een openstaande schulden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op vakantie gaan als je schulden hebt? Kun je niet beter je vakantiepoen gebruiken om die schulden af te betalen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was al geboekt... maar dat was mijn vraag toch niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, daarom geef ik ook geen antwoord maar een reactie. Dank voor je + Roebaaan :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij ook een dikke plus! Was al geboekt slaat natuurlijk nergens op, voordat je boekt moet je kijken of je het wel kan betalen, en dat is blijkbaar niet het geval geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeur niet over plusjes voor wisl want je kan een reactie niet plussen, en stop met oordelen over de vraagsteller. We weten niks van hoe lang geleden de vakantie al is geboekt, waar de schuld vandaan komt (hij kan ook iets te duurs hebben gekocht ná het boeken van de vakantie, waarom hij gaat (weten wij veel of hij daar bijvoorbeeld familie gaat bezoeken), of de betalingsachterstand komt door nalatigheid of buiten zijn schuld om doordat een instantie bv niet goed afschreef en toen ineens alles in 1 keer inde... Hij/zij komt niet hier op GV om veroordeelt te worden voor zijn schulden maar voor kennis. Wie zonder zonde is werpen de eerste steen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt niet zomaar een deurwaarde aan de deur gaat een lang traject van brieven aan vooraf . vakantie is bijna zeker geboekt na ontstaan van schulden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mienda: Bijna zeker is niet helemaal zeker. En het is niet relevant wanneer ze zijn ontstaan, want dat is zijn vraag niet. Hij/zij weet zelf denk ik ook wel dat het niet handig is schulden te hebben, dat hoeven wij hem niet met zijn alle te vertellen. Laat mensen in hun waarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien is de vakantie een kadootje van zijn griekse oma die hem voor haar overlijden nog één keer wil zien.........zou zomaar kunnen aangezien er geen info staat over de reden van de vakantie.

Antwoorden (1)

Als je belastingschuldig hebt, staat dat bij de douane geregistreerd en als je dan buiten de EU reist, wordt je aangehouden. Het woord is al gevallen. Als je binnen de EU reist, hoef je niet door de douane (Schengen landen) en heb je geen problemen, ook niet met de belastingschuld.
Met vorder gen van de deurwaarder heb je zo wie zo geen problemen. Je bent je schuld toch aan het aflossen!

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens, als je een misdrijf hebt begaan, staat is dit ook gemeld bij de douane. Dus pas een beetje op!