Heb ik recht op een uitkering oid? (zie omschrijving)

Binnenkort word ik geopereerd aan mn heup, waardoor ik een half jaar uit de roulatie ben en dus niet kan werken of naar school kan. Heb ik nu recht op een financiele bijdrage van de overheid?

Weet jij het antwoord?

/2500

Heb je nu werk, dan kom je in de ziektewet, voor het aantal uur dat je werkt en vanaf het moment zoals dat bij jouw werkgever is vastgelegd. Soms heb je een wachttijd bij ziekte. Ik zou dat in ieder geval bij personeelszaken of bij je baas navragen, als je dus nu werkt. Ga je nog naar school, dan kan het zijn dat je nog thuis woont en wellicht studiefinanciering krijgt. In bepaalde gevallen kun je uitstel krijgen van je studie met behoud van studiefinanciering. Neem hiervoor contact op met de IB-groep (www.duo.nl). Dit geldt ook als je uitwonend bent met studiefinanciering. Mocht je geen studiefinanciering hebben en naar school gaan en gewoon thuis wonen, dan is er volgens mij geen financiële bijdrage. Je ouder(s) of verzorgers zouden dan de zorg voor jou op zich moeten nemen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100