Afgelopen twee jaar heb ik op de laatste werkdag van mei mijn vakantiegeld gehad. Het is nu juni en ik heb nog niets. Is het raar om ernaar te vragen?

Ik moet straks namelijk mijn baas bellen om iets te vragen mbt het rooster, is het dan raar om ook naar mijn vakantiegeld te vragen? Ik wil niet asociaal en hebberig overkomen, maar ik kan dat geld nu goed gebruiken en ging er dus vanuit dat we het gisteren zouden krijgen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou het gewoon even vragen, wie weet is er bij jou gewoon iets mis gegaan en dan kan hij het herstellen. Het is iets waar je gewoon recht op hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik zou nog hooguit een week wachten en dan contact opnemen, als het automatisch overgeschreven wordt zou het namelijk kunnen zijn dat er wat problemen zijn met de administratie of iets dergelijks.
Krijg je het contant (zou kunnen weet niet waar je werkt en of je zwart werkt of niet), ook nog even wachten, misschien krijg je het de eerstvolgende keer.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vrij normaal dat je je vakantiegeld in het salaris van mei krijgt uitbetaald. Echter zijn er ook werkgevers en CAO's die het vakantiegeld per maand uitkeren. Het zou dus ook zomaar kunnen dat jij het ook elke maand zou krijgen. Dit kun je nakijken op je salarisstrook. Kun je dat niet vinden is het je goed recht om het na te vragen bij je baas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou even je loonstrookje afwachten en kijken of het daar ook op staat. Dan weet je ook of er daadwerkelijk iets verkeerd is gegaan.
12 jaar geleden
In Nederland is het minimale percentage vakantiegeld vastgesteld op 8% van je brutoloon. Je werkgever is verplicht om je dit uit te betalen. Het is helemaal niet hebberig om te vragen waar het blijft, want als er schijnbaar jaarlijks in mei wordt uitbetaald (wat vrijwel alle werkgevers doen) dan had je nu ook je vakantiegeld moeten krijgen.

Misschien zit hij krap bij kas. Ik zou zo snel mogelijk vragen om je geld, als hij failliet gaat kun je fluiten naar je achterstallig loon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij failliet gaat dan kun je van het UWV gedurende enige tijd doorbetaling krijgen, ook als je zwart wordt betaald. Alleen dan kun je moeilijk bewijzen dat je in loondienst bent (geweest)
Als het de afgelopen keer direct met je gewone salaris is overgemaakt en je hebt nu je salaris van mei al binnen maar je vakantiegeld niet, dan zou ik direct bellen. anders nog even een paar dagen wachten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je werkgever heeft tot 1 juli de tijd!