Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

tips voor woordjes in de hoofdstampen!

ik heb moeite met engels leren en nu moet ik 39 woordjes in mijn hoofd stampen in 1 dag, omdat een meisje vorige week niet heeft doorgegeven dat we morgen so hebben. weet iemand een website behalve wrts dan maar weet iemand een website om goed te kunnen leren of tips kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien kun je alles in stappen gaan leren. Eerst 10 woordjes en dat de hele tijd oefenen. En daarna de volgende en herhaal je de vorige woordjes. Zo door. En dat terwijl je het opschrijft. Dan leer je de schrijfwijze ook nog:) Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee:D Succes met leren!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik vroeger een spiekbriefje maakte had ik het daarna niet meer nodig omdat ik nu dat juist goed wist.

Andere antwoorden (4)

inderdaad niet alles in 1 keer proberen te leren, stap voor stap. En bij sommige woordjes een ezelsbruggetje onthouden.

Toegevoegd na 21 seconden:
inderdaad niet alles in 1 keer proberen te leren, stap voor stap. En bij sommige woordjes een ezelsbruggetje bedenken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik schreef altijd alle woorden + betekenis (neem aan dat je die moet kennen) onder elkaar op papier, (1 woord en stukje verder daarnaast op één regel).
en daarna stuk voor stuk langsgaan en de vertaling onder een dubbelgevouwen papiertje verstoppen. Als je het fout hebt begin je weer bovenaan de lijst.
Omdat je het opschrijft sla je het al wat beter in je geheugen op, en je komt steeds dezelfde woorden tegen naarmate je vaker de lijst langsgaat.

Dit kan je ook doen met schrijven; dan schrijf je bijv het nederlandse woord op en schrijf je er stuk voor stuk de vertaling naast. De fouten zet je op een apart blaadje en daar maak je een aparte rij van.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, heel veel succes morgen, en met leren natuurlijk! :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
www.woordjesleren.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij werkte het altijd om alle woordjes een paar keer over te schrijven.

Daarna ga je de rij woordjes één-voor-één bij langs.
Op het moment dat je er één niet weet, begin je opnieuw.

Het neemt wat tijd en moeite in beslag, maar dit werkte voor mij het beste.

succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding