Ik heb vanmiddag bij de Belastingdienst aangifte gedaan over over 2009. Hoelang kan het duren voordat ik het bedrag krijg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hou maar rekening met een termijn van (minstens) 2 maanden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat gaat zeker aantal maanden duren. Aangezien je ook een dik jaar te laat aangifte hebt gedaan, is de kans groot dat je handmatig gecontroleerd zal worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt over een aantal maanden een voorlopige aanslag met het door jou berekende bedrag, verhoogd met een beetje rente.
Dat is voorlopig. Nadat de aanslag gecontroleerd is krijg je de definitieve aanslag, waarbij de belastingdienst kan voorstellen om in voor jou ongunstige zin af te wijken (dus dat je minder terug krijgt).
Dus wacht de definitieve aanslag af voordat je het geld helemaal opmaakt.
Als je aangifte door de eerste (geautomatiseerde) controle heen bent en er zijn geen opvallende posten geconstateerd dan kan de definitieve aanslag er voor het einde van dit jaar zijn.
De belastingdienst heeft echter 3 jaar de tijd om de definitieve aanslag op te leggen.
Zou ook maar gauw je aangifte 2010 indienen.