lastige vraag over geld ,, Wie let er op het geld in de wereld en is er altijd even veel geld op de wereld.

We zijn nu met 6miljard mensen op de aarde en strax met 7miljard , als er dan steeds meer mensen bijkomen moet er toch ook meer geld bijkomen.
Hoe werkt zoiets??

Weet jij het antwoord?

/2500

Er komt meer geld omdat er meer geproduceerd word, omdat er meer geproduceerd word hebben meer mensen een baan, de geproduceerde goederen worden aan winkels verkocht met winst. De mensen kopen weer spullen met hun geld, zo komt er uiteindelijk meer geld

De overheid blijft meer geld drukken dus komt er meer geld. Ook voor nieuwe mensen is er dan geld.

In nederland is dat de Nederlandse bank die erop behoort te letten dat de Euro zijn waarde houdt en dat er niet te veel in omloop komen. Op eu niveau de Europese bank

Overheden kunnen geld creëren, maar het meeste geld wordt door de banken gecreëerd. Hieronder de eerste 2 delen van een serie die het geld en bankwezen duidelijk en simpel uitlegt. (met ondertiteling) Als je ze allemaal kijkt begrijp je meteen wat meer over de creditcrisis. http://www.youtube.com/watch?v=Xw8OkHZxARA&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=Bt5rZ_9N4as&feature=related Toegevoegd na 2 minuten: Overheden zijn ook degene die "op het geld letten". Meestal hebben ze dat uitbesteedt aan een centrale bank.

Uhm,... even denken... Geld vertegenwoordigd iets om te ruilen. in de geschiedenis was het toch zo dat we een koe ruilen voor een paard om een voorbeeld te noemen? Omdat niet iedereen de zelfde waarde gaf aan een ruil artikel werd geld bedacht. In de tweede wereldoorlog werd er door de duitsers meer geld gedrukt dan er aan waarde was. waardoor het leek of er veel geld was terwijl de waarde van het geld daalde. (inflatie) Ik "denk"dat er dus altijd net zoveel geld in de wereld hoort te zijn als er aan waarde artikelen zijn. Met waarde artikelen bedoel ik hier: olie (grondstoffen), Goud en zo voort. Dit als antwoord op jou 2e vraag. Op je eerste vraag kan ik alleen zeggen. Ik pas op het mijne ik hoop eerlijke regeringen op het algemene. vrolijke groet, Marcelletje

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100