hoe gaat Griekenland met de crisis om?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook een krantkunnen lezen of eens naar het journaal kijken.

Het beste antwoord

Griekenland heeft gesjoemeld met haar cijfers bij de toetreding in de euro. Eigenlijk voldeed het land niet aan de eisen.

Nu dit naar buiten is gekomen is er geen vertrouwen in Griekenland. Men wil hen geen geld meer lenen. Hierdoor stijgt de rente die ze moeten betalen, maar kunnen ze straks ook niet meer de leningen aflossen. Om af te lossen moeten ze namelijk nieuwe leningen afsluiten.

Voor die nieuwe leningen worden voorwaarden gesteld, zoals het verkopen van hun bezittingen. Griekenland probeert nu zo haar schuldenlast te verlagen.

Zie: http://www.nu.nl/economie/2522326/griekenland-verkoopt-havens-en-staatsbank.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Veel protesten. Stakingen etc.

Er is veel protest tegen de verhoging van pensioen leeftijd. Een ieder die wel eens in Griekenland is geweest weet wat n hekel de Grieken hebben aan t betalen van belasting.