sinds wanneer is Griekenland in crisis geraakt?

ik hou een spreukbeurt over de crisis in Griekenland maar kan niet op internet terug vinden wanneer de crisis echt begonnen is. Er staat me iets van bij dat het vanaf vorig jaar speelt, maar weet dit niet zeker. misschien weten anderen mensen het wel alvast bedankt, groeten joanna

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De echte oorzaak (het niet op orde hebben van het huishoudboekje) is natuurlijk al jaren oud (sinds de staathervormingen van 1974)

En in april 2010 ging het echt mis zie het plaatje van de oplopende spreads (De gele lijn is Griekenland). Op 27 april werden de griekse staatsleningen door het
Standard en Poors (een kredietbeoordelaar) minder kredietwaardig beschouwd en gedegradeerd tot junk- bonds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou zeggen val Lehman Brothers. Dit heeft alles in gang gezet zeg maar en dit zorgde dat alles in de gaten gehouden werd
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry maar dat is niet het antwoord op mijn vraag