De heer D. Straus-Kann moet een borgsom van 1 miljoen dollar betalen. Als de zaak voor hem behandeld is krijgt hij deze borgsom dan terug??

Als je ergens borg voor betaald bijv. op vakantie voor je huurauto, en je brengt hem onbeschadigd weer terug dan krijg je de borg ook terug.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag want: cool! Dit heb ik nooit geweten :) Ik dacht altijd dat je die borgsom kwijt was! Ik vroeg me al af wat er met die 1 miljoen dollar ging gebeuren...

Antwoorden (4)

Ja een borgsom krijg je altijd terug.
12 jaar geleden
Ja. Maar het bedrag is eigenlijk zes miljoen dollar.
1 miljoen 'bail' en 5 miljoen 'insurance bond'.
Niet dat ik dat helemaal snap, want het laatste schijnt een soort levensverzekering te zijn, maar toch...
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Over een levensverzekering lees ik nergens.
Hij moet gewoon 1 M$ in contanten overmaken en een vordering van 5 M$ afgeven.
Ja dat is een bedrag dat hij moet betalen en dit krijgt hij terug als hij zich meld op zijn rechtzitting..
Mocht hij besluiten te ontsnappen, is ie dit geld kwijt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou hij nog een au pair zoeken?