Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een bankrekening nummer van 6 cijfers hoe kan ik dan dat nummer invullen op een formulier waar je meer cijfers nodig hebt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Er een P voorzetten.
(zo moet dat met internetbankieren ook)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Dat ligt aan het systeem dat je gebruikt. Die P is alleen bij *sommige* systemen nodig. Je geeft daarmee aan dat het een Postbank-rekening is, waardoor het systeem weet dat het rekeningnummer korter is, en dat de gebruikelijke controles (11-proef en zo) niet moeten worden toegepast. Bij de meeste systemen die ik ken is die voorloop-P niet nodig. Daar vul je gewoon het korte rekeningnummer in. Accepteert het systeem het korte nummer niet, dan gebruik je voorloopnullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
p hoeft niet want postbank bestaat niet meer! Het is ING geworden.
Cryofiel
14 jaar geleden
Dat klopt - maar sommige banken willen nog steeds die P zien. Ik kwam het onlangs nog tegen toen ik een Internetspaarrekening opende. Ik moest het nummer van mijn tegenrekening opgeven - een zescijferig rekeningnummer. Het systeem bleef maar klagen, tot ik er een P voorzette.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ABN Amro internetbankieren wil inderdaad ook nog steeds die P zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met voorloopnullen kan het ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, ga ik ook eens proberen. Weer wat geleerd:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het werkte en ze zeiden dat het goed was :D

Andere antwoorden (3)

Dan gebruik je voorloopnullen. Dus als je rekeningnr is 45231 dan doe je 000045231
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt.
Vooraan in de ruimte voor het nummer beginnen. De ruimte die je niet nodig hebt, laat je gewoon open.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begin dan van achter af in te vullen, achterste nr. natuurlijk achteraan en zet er wat nullen voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing