Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

online bijverdienen (verkopen)

Via een kennis in china kan ik heel goedkoop aan spullen komen. (denk aan lege dvd's, hdmi-kabels, enz)
Is het gewoon legaal om dit via internet in nederland te verkopen? En heeft dit gevolgen bij de belastingdienst of iets dergelijks?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 58 minuten:
even voor de duidelijkheid: het gaat echt om kleine getallen hoor, ik verwacht niet meer dan 300 euro per maand. Het is echt wat bijverdienen naast mijn studie/bijbaan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
691

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

http://www.chinavasion.com/faq.html

Kijk hier eens. Dit zijn faq's van een Chinese elektronica gigant. Daar kan je zelfs korting krijgen bij meer aantallen van items die je hier wilt doorverkopen. Schijnt veel gedaan te worden. Ik weet wel dat je in elk geval BTW moet bijbetalen en invoerbelasting is natuurlijk ook aan de orde vanaf een bepaald bedrag. Misschien wordt je op hun site iets wijzer.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, alles wat je verdient moet je opgeven aan de belasting.
Start je echt een bedrijf dan komt er nog veel meer bij kijken.

Op onderstaande site vind je wat informatie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet importeren om te kunnen verkopen. Invoerrechten betalen. Dus je moet een bedrijf beginnen en je inschrijven bij de kvk. Een boekhouding bijhouden btw afdragen en normaal belasting betalen.

Toegevoegd na 49 minuten:
Je mag als student max € 13.000 verdienen per jaar zonder belasting te betalen.
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding