Waarom is de kop van een hamer rond?

waarom is de kop van een hamer van een timmerman altijd rond, terwijl de hamers van monteurs weer vaak vierkant zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Met een ronde hamer sla je minder gauw putten in het hout, met een vierkante kan een monteur vaak nog net iets een tik geven met een hoek als er weinig ruimte is om te slaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke punt van het vierkant is het zwakste punt .
En zij hebben de kop rond gemaakt omdat het splinteren voorkomt of zo min mogelijk .
Dus een ronde kop heeft minder kans op splinteren dan een vierkante kop .