Ik wil HBO deeltijds gaan doen, maar ben op het moment van de start nog geen nederlander(pas 1 maand later). Hoe kom ik aan studiefinanciering?

het gaat over een HBO deeltijdopleiding leeraar Biologie. Spijtig genoeg ben ik nog maar 17 en kan dus niet gewoon mijn nationaliteit laten veranderen. Ik weet niet op dit kan via de jeugdrechter(vermits ik thuis ben weggehaald en verblijf onder de vleugels van mijn vriend zijn ouders(nederlanders)). Alvast bedankt en ik hoop op een paar opklarende antwoorden :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Nederlander zou ook geen stufi krijgen voor een deeltijdopleiding, je nationaliteit is dus niet het probleem. Waarom zou je trouwens financiering moeten krijgen? Als je in deeltijd studeert, heb je toch genoeg tijd om te werken voor je geld?

Het beste antwoord

Hier ga je het waarschijnlijk moeilijk mee krijgen.
IBgroep geeft je geen studiefinanciering als je geen nederlandse nationaliteit hebt.

Misschien kun je er toch iets meer regelen, maar hiervoor zal je even contact op moeten nemen met IBgroep zelf.
Die kunnen jou vertellen wat je mogelijkheden zijn.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor een deeltijdopleiding krijg je geen studiefinanciering.

Je zult naast de studie dus een baan moeten vinden om je studie te bekostigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het is ook niet echt een studiefinanciering het is eerder dit:
Als u als student, zij-instromer of contractant een lerarenopleiding of een pabo-opleiding in het hoger onderwijs volgt, kunt u in aanmerking komen voor een tegemoetkoming leraren. U mag dan geen recht hebben op studiefinanciering (hieronder valt ook het recht op een lening van DUO). De tegemoetkoming leraren is een gift en hoeft u dus niet terug te betalen.
(http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/tegleraren/tegemoetkoming_leraren.asp) Dit geldt enkel als je nederlander bent omdat ze mensen willen aansporen om in nederland les te gaan geven door het te kort. Maar vermits ik 1 maand later nederlander ben ga ik dus ook in nederland lesgeven.