Wat is het maximale bedrag wat je moet betalen als je een dvd bent vergeten terug te brengen naar de videotheek? Bijvoorbeeld 3 maand later.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit staat op de site bij de algemene voorwaarden van mijn locale videotheek:

Bij te late terugbezorging door huurder, is huurder een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd gelijk aan de dagverhuurprijs voor elke dag dat hij de zaken te laat retourneert, vermeerderd met € 25,- per titel en € 100,- per apparaat.

DUS, wat is de huur van de dvd per dag? vermenigvuldig dat dus met het aantal dagen van de 3 maanden en tel er 25 euro bij op. lekker vetpotje dus.

Toegevoegd na 13 minuten:
er zit geen maximaal bedrag aan, want doordat jij de dvd niet terugbrengt lopen hun elke dag inkomsten mis.

dus stel dat de daghuur 2,50 is (weet ik veel wat het tegenwoordig is) doe dat keer 60 dagen (ongeveer 3 maanden) = 150 euro. Plus de 25 euro extra zit je op 175 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey, bij ons als je te laat inleverd is dat 0,50 cent perdag, ongeacht hoelang je te laat bent. ( Weekfilm !!! )
Een weekfilm kost 2,50 en perdg dat je te laat bent kost 0,50 een dagfilm is 4,25 en kost je ook 4,25 perdag dat je te laat bent!

Ongeacht hoe lang !!! Hoop zo je vraag beandwoord te hebben. h

Toegevoegd na 1 minuut:
Oeps, ik bedoelde een weekfilm kost 2,50 per week !!