Wanneer de constante kosten zijn terugverdiend kan een ondernemer besluiten over te gaan op de …

A: differentiële kostprijs
B: integrale kostprijs
C: complementaire kostprijs
D: commerciële kostprijs
E: hiërarchische kostprijs

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat hier een foutje in de vraag is geslopen. Een kostprijs wordt bepaald door constante en variabele kosten. Bij verkoop wordt geld verdiend ter compensatie van beide kosten, je kunt nooit zeggen dat de constante kosten geheel zijn terugverdiend, tenzij ook de variabele kosten zijn terugverdiend. Misschien wordt er eigenlijk vaste kosten bedoeld in plaats van constante kosten. Antwoorden C, D en E zijn onzin, deze termen bestaan niet. Antwoord B wil zeggen de kostprijs waarbij alle kosten worden opgenomen die nodig zijn voor een produkt of dienst, dus antwoord A blijft over. De differentiële kostprijs is de kostprijs waarin alleen de kosten worden meegerekend die extra worden gemaakt voor een extra product of dienst bij een al bestaande productie.

Dus het goede antwoord is A, maar de vraag is eigenlijk fout gesteld.