ik ben 18 en wil graag bedrijfleider worden kan dit met mijn basis diploma, en welke zijn er in omgeving utrecht

Toegevoegd na 15 minuten:
zijn er ook opleidingen voor basis .

Toegevoegd na 40 minuten:
basis nog lager als kader diploma zeg maar, ik wil graag bedrijfleidier worden of management doen is dit mogelijk

Toegevoegd na 1 uur:
ik iemand die geen zin heb om te leren etc, school verpest enzo,maar iemand die mensen wil sturen en ermee wil overleggen ik dag iets van bedrijfsleider dan maar wat is nog meer zoiets

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, ongeacht in welke sector je bedrijfsleider (met een tussen s ;-)) zou willen worden, is dit altijd minimaal op MBO niveau 4. Met een VMBO Basis diploma mag je MBO niveau 2 doen. Je zou dus eerst niveau 2 moeten halen, dan niveau 3 en dan nog niveau 4, dus dan ben je wel even bezig maar als je het écht wil heb je dat er voor over, en als je geschikt bent haal je het ;-) Er zijn geloof ik wel mogelijkheden om via een bedrijf waar je al werkt opgeleid te worden tot bedrijfsleider, maar er zijn er natuurlijk maar weinig wie dit geluk ten deel valt zonder benodigde diploma's. Bedrijven nemen over het algemeen liever iemand aan die al opgeleid is, dan jou nog op te leiden...Je moet dan dus wel echt iets speciaals aan het bedrijf toevoegen waarom ze jou willen houden. Als je dus echt bedrijfsleider zou willen worden, wordt het dus flink lang studeren...

Als je zelf bijvoorbeeld een glazenwasbedrijf start ben je eigenaar en bedrijfsleider. Als je hard werkt en slim met je centen omgaat heb je een beter salaris dan menig zogenaamd bedrijfsleider, ofwel vaak voetveeg. Tevens kan je dan zelf alles bepalen en heb je vaak geen enkele diploma en vrijwel geen startkapitaal nodig. Zo zijn er natuurlijk nog meer vakken te bedenken om als zzp er aan de slag te gaan. Maar...je hebt ook risico's die jezelf draagt maar ook meer plezier als je het wel allemaal goed af gaat.

Nee dat gaat je niet lukken. Tenzij je nog aan een opleiding begint, wat gezien je geschiedenis niet mogelijk lijkt. Ook denk ik dat niet veel scholen je willen hebben.

Jij hebt werkelijk geen idee wat het inhoud om bedrijfsleider te zijn denk ik. Anders wist je ook wel dat je er zonder opleiding niet komt. Wat doe een bedrijfsleider? 1. Geeft leiding aan het bedrijf of de vestiging 2. Kennis verwerven van producten en/of diensten van de onderneming 3. Het beheren van de financiële administratie 4. Personeel begeleiden 5. Plannen ontwikkelen/beleid opstellen 6. Contact onderhouden met je klanten Waar werk je als bedrijfsleider? Bedrijfsleiders zijn werkzaam in alle sectoren en branches van de maatschappij. Een aantal voorbeelden: detail- en groothandel (supermarkten, kledingwinkels, drogisterijen) horeca (restaurants, hotels) bank- en verzekeringswezen midden- en kleinbedrijf (MKB) tuinbouw en agrarische sector Zie verder op onderstaande link, daat zie je ook welke eigenschappen je moet hebben. http://www.carrieretijger.nl/beroep/economie-management/commercieel/bedrijfsleider Veel succes, en ik zou zeggen:GAUW NAAR SCHOOL!!!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100