ik ben 18 en wil graag bedrijfleider worden kan dit met mijn basis diploma, en welke zijn er in omgeving utrecht

Toegevoegd na 15 minuten:
zijn er ook opleidingen voor basis .

Toegevoegd na 40 minuten:
basis nog lager als kader diploma zeg maar, ik wil graag bedrijfleidier worden of management doen is dit mogelijk

Toegevoegd na 1 uur:
ik iemand die geen zin heb om te leren etc, school verpest enzo,maar iemand die mensen wil sturen en ermee wil overleggen ik dag iets van bedrijfsleider dan maar wat is nog meer zoiets

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor basisdiploma? En van wat voor bedrijf wil je bedrijfsleider worden? Opleidingen voor basis? Kortom, graag wat meer info, voor dat iemand een zinnig antwoord kan geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waarom dan wel? Wat denk je te gaan doen? Als baas lijk je me nu helemaal niets :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt vmbo-basis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem is dat als jij geen zin hebt om te leren
dan zul je toch moeten zorgen dat je een vak heel goed kent.
Waarom zouden mensen zich anders door jou LATEN sturen? Of jou serieus nemen om mee te overleggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om anderen te sturen moet je ten minste in staat zijn jezélf te besturen. Als je je school hebt verpest omdat je geen zin had om te leren, ben je blijkbaar niet eens in staat om jezelf te sturen als je hele toekomst ervan af hangt. En degene die jou zou moeten aannemen als bedrijfsleider heeft dat ook wel door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zie ik anders als je ouder word dan pas denk je er over na ik wist nooit qat ik wou nu wel en wil er voor gaan, wat is het zelfde asl bedrijfleider, wil graag mensen sturen etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan begin je bij het begin: alsnog de opleiding gaan doen waar je je toen je jonger was niet toe kon zetten. Dan kunnen toekomstige werkgevers zien dat je inmiddels over je probleem dat je jezelf niet kon sturen heen bent gekomen. Het gaat er namelijk niet om dat jij het anders ziet. Het gaat erom dat je voor een werkgever aannemelijk kan maken dat je geschikt bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meeste bazen die ik ken zeggen 1 ding. Wens je iemand de dood toe geef hem/haar personeel. Ook al zal je papieren ervoor hebben, dat zeg niks over de omgang die mensen hebben tegenover werknemers. In de binnenvaart heb ik genoeg situatie gezien hoe men juist niet moet omgaan met personeel. Bedrijfsleider is gewoon een functie zoals elk andere functie. Commanderen kan iedereen maar daar maak je ook nooit geen goede vrienden mee. En denken dat je niemand nodig hebt omdat je de baas bent tja........... zo kansloos.

Het beste antwoord

Nee, ongeacht in welke sector je bedrijfsleider (met een tussen s ;-)) zou willen worden, is dit altijd minimaal op MBO niveau 4. Met een VMBO Basis diploma mag je MBO niveau 2 doen.

Je zou dus eerst niveau 2 moeten halen, dan niveau 3 en dan nog niveau 4, dus dan ben je wel even bezig maar als je het écht wil heb je dat er voor over, en als je geschikt bent haal je het ;-)

Er zijn geloof ik wel mogelijkheden om via een bedrijf waar je al werkt opgeleid te worden tot bedrijfsleider, maar er zijn er natuurlijk maar weinig wie dit geluk ten deel valt zonder benodigde diploma's. Bedrijven nemen over het algemeen liever iemand aan die al opgeleid is, dan jou nog op te leiden...Je moet dan dus wel echt iets speciaals aan het bedrijf toevoegen waarom ze jou willen houden.

Als je dus echt bedrijfsleider zou willen worden, wordt het dus flink lang studeren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je zelf bijvoorbeeld een glazenwasbedrijf start ben je eigenaar en bedrijfsleider. Als je hard werkt en slim met je centen omgaat heb je een beter salaris dan menig zogenaamd bedrijfsleider, ofwel vaak voetveeg. Tevens kan je dan zelf alles bepalen en heb je vaak geen enkele diploma en vrijwel geen startkapitaal nodig. Zo zijn er natuurlijk nog meer vakken te bedenken om als zzp er aan de slag te gaan. Maar...je hebt ook risico's die jezelf draagt maar ook meer plezier als je het wel allemaal goed af gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat gaat je niet lukken. Tenzij je nog aan een opleiding begint, wat gezien je geschiedenis niet mogelijk lijkt. Ook denk ik dat niet veel scholen je willen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij hebt werkelijk geen idee wat het inhoud om bedrijfsleider te zijn denk ik. Anders wist je ook wel dat je er zonder opleiding niet komt.

Wat doe een bedrijfsleider?
1. Geeft leiding aan het bedrijf of de vestiging
2. Kennis verwerven van producten en/of diensten van de onderneming
3. Het beheren van de financiële administratie
4. Personeel begeleiden
5. Plannen ontwikkelen/beleid opstellen
6. Contact onderhouden met je klanten

Waar werk je als bedrijfsleider?

Bedrijfsleiders zijn werkzaam in alle sectoren en branches van de maatschappij. Een aantal voorbeelden:

detail- en groothandel (supermarkten, kledingwinkels, drogisterijen)
horeca (restaurants, hotels)
bank- en verzekeringswezen
midden- en kleinbedrijf (MKB)
tuinbouw en agrarische sector

Zie verder op onderstaande link, daat zie je ook welke eigenschappen je moet hebben.

http://www.carrieretijger.nl/beroep/economie-management/commercieel/bedrijfsleider

Veel succes, en ik zou zeggen:GAUW NAAR SCHOOL!!!!