de ing stort 4 dagen lang niet en rekent goede vrijdag als officiele feestdag, waarom mogen hun dat zelf bepalen t.o.v. andere banken die wel storten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

Neem aan dat het niet wettelijk verplicht is dus mogen ze dat zelf uitmaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ing kan dat zelf bepalen mits ze de klanten vroegtijdig heeft gemeld dat goede vrijdag de bank niet stort
ronron1212
13 jaar geleden
Het zal wel een vrije dag zijn in de CAO banken.
Ook bij de overheid zijn ze op gv dicht.

Toegevoegd na 36 seconden:
Ook overmakingen/betalingen gebeuren niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op onderstaande erkende feestdagen is het Europese betalingscircuit gesloten en is er geen binnenlands en buitenlands betalingsverkeer mogelijk. Betalingsopdrachten aangeleverd op één van de ondergenoemde data worden de eerstvolgende werkdag naar de bank van de begunstigde verstuurd.

Vrijdag 22 april 2011 Goede Vrijdag
Maandag 25 april 2011 Tweede Paasdag
Zaterdag 30 april 2011 Koninginnedag

Dit betreft niet alleen INGbank, maar ook de andere banken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In aanvulling op de vorige: Andere banken storten dus niet. Wat wel kan is dat de overschrijving bij de betaler al als "afgeschreven" op zijn Internetbankieren staat. Da's echter geen verwerkte transactie. De betreffende bank heeft de opdracht waarschijnlijk pas op dinsdag doorgegeven.