Hoe kan ik een huis kopen als ik nog in leer/werkopleiding zit maar wel de garantie heb dat ik na de opleiding daar vast werk krijg?

ik volg een bouwopleiding en ga 1 dag naar school en 4 dagen werken.
Mijn werkgever is op dit moment de bouwopleiding,maar werk bij een aannemersbedrijf. Ik heb de garantie gekregen dat ik bij het aannemersbedrijf kan blijven werken maar die kan geen werkgeversverklaring invullen omdat ik nog van de bouwopleiding betaald krijg. maar die kan het ook nie invullen omdat ik over 1 jaar klaar ben met die opleiding. Hoe kan ik dan een huis kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ouders kunnen borg staan voor je bij de hypotheekverstrekker. Hierdoor loopt de geldverstrekker minder risico en kun je net wat meer lenen dan als je ouders niet borg zouden staan. Een aantal hypotheekverstrekkers speelt hier op in met speciale producten: De Rabobank met de generatiehypotheek, Obvion met de startersbox en Florius met het Florius Startplan.

In de bron staat nog veel meer hierover. Misschien dat dit een optie voor je is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan eens informeren bij de hypotheker wat je zou kunnen lenen op de basis van de 4 dagen die je nu werkt maar ik denk dat dat niet zo heel veel is. ook zou je kunnen overwegen om eerst te gaan huren misschien een klein appartementje of zo en dan later als je echt je opleiding hebt afgerond en vast werk hebt (ook al kun je hier blijven)en een normale werkweek dan eens te kijken hoever je komt. het is momenteel niet echt makkelijk om als starter een huis te kopen. maar succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet eerlijk zeggen dat wanneer ik jouw verhaal zo lees dat de kans erg klein is.
In het verleden (toen de economische omstandigheden een stuk beter waren) deden banken het wel eens maar dan alleen met mensen die studeerden op minimaal HBO niveau. En ik ga er even van uit dat dit bij jou niet het geval is.

Heel misschien maak je een klein kansje wanneer het aannemersbedrijf iets op papier kan zetten waarin zij bevestigen dat jij over een jaar in vaste dienst wordt genomen en daarin noemt welk salaris je gaat ontvangen.
Echter, er kan natuurlijk veel gebeuren in een jaar, aannemersbedrijf failliet, jij stopt met de opleiding........
Denk niet dat een bank daar iets mee doet.
Maar je weet nooit.
En wanneer je geen of weinig eigen geld inbrengt kun je het sowieso wel vergeten.

Dan blijft er niets anders over en kijken wat de opties zijn voor borgstellingen door eventuele ouders.

Maar loop voor de zekerheid eens een bank binnen en kijk wat de mogelijkheden zijn, dan weet je het zeker.