Wat betekent "niet opgeeist" bij een Paypal betaling?

Afgelopen week heb ik iets gekocht bij eBay en betaald via Paypal. Normaal is mijn betaling dan direct verwerkt. Nu staat er echter al geruime tijd bij het overzicht: "je betaling wordt verwerkt door Paypal". En als ik de status op de site van Paypal zelf bekijk, staat er: "niet opgeeist". Ik heb wel een mail dat ik via Paypal betaald heb en het bedrag is ook van mijn betaalrekening afgeschreven. Heeft de verkoper het geld nu gekregen, of heeft hij het echt geweigerd? Op de sites van eBay en Paypal kan ik niets vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Paypal meldt hierover het volgende:

De betaling is gestuurd naar een e-mailadres dat onjuist gespeld was of niet was geregistreerd bij PayPal. Het blijft voor 30 dagen niet opgeëist voordat het wordt teruggestuurd naar de afzender.
of
De betaling is verstuurd in een valuta waarvan de ontvanger geen saldo heeft.

De verkoper zal dus het geld niet gekregen hebben. Je kunt het beste contact opnemen met de verkoper om dit verder te regelen. Maar hou wel in de gaten dat je vervolgens niet dubbel gaat betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Not loud, but very clear!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel! Ik heb echt gezocht, maar kon het nergens vinden.